Контакт-центр системи БПД: за 6 років – майже 2 мільйони дзвінків
Опубліковано : Ігор Кравців
В Україні вже 6 років працює єдиний контактний центр системи безоплатної правової допомоги. Кожен українець може проконсультуватися з правових питань за номером 0 800 213 103, а також отримати довідкову інформацію.
Історія контакт-центру системи БПД розпочалася 3 жовтня 2015 року. Саме тоді він почав працювати на базі Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області. Ініціативу Координаційного центру з надання правової допомоги підтримало Міністерство юстиції України. А 17 липня 2017 року запрацював другий відділ контактного центру — у Сумах.
- Проконсультувати громадян із питань надання безоплатної правової допомоги, терміново передати черговому про потребу виїзду адвоката до затриманого, надати контакти центрів та бюро правової допомоги – це основні завдання фахівців контактного центру системи БПД, які щомісяця в середньому опрацьовують понад 20 тис. телефонних дзвінків, – розповідає директор Регіонального центру з надання БВПД у Чернівецькій області Аркадій Мунтяну.
За 6 років роботи контактного центру системи БПД на номер 0 800 213 103 надійшло майже 2 млн дзвінків. А за 9 місяців цього року – понад 380 тис. дзвінків. Найчастіше люди телефонували, щоб отримати правову консультацію з адміністративного, цивільного, сімейного, кримінального та трудового законодавства, а також спадкового, житлового та земельного права.
Найпоширеніші питання – прийняття спадщини, виплата аліментів та соціальних допомог, оскарження рішень виконавчої служби, неправомірні дії кредиторів та колекторів тощо. Часто люди запитують контактну інформацію про центри та бюро правової допомоги. Також оператори приймають повідомлення про затримання осіб для призначення захисника, послуги якого оплачує держава, а ще – надають роз’яснення, консультації та правову інформацію у сфері безоплатної правової допомоги.
- Номер телефону 0 800 213 103 за шість років став для громадян України справді дієвим засобом отримання правової допомоги. Особливо ми це відчули, коли у 2020 році в нашій державі запровадили карантин, і в людей додалося правових запитань. До слова, «карантинна» тематика й досі дуже популярна: наші додзвонювачі часто цікавляться питаннями вакцинації від COVID-19, трудовими правовідносинами, соціальними виплатами та кредитними зобов’язаннями на період карантину, – розповідає начальниця чернівецького відділу забезпечення роботи контактного центру Ольга Волощук.
Також контактний центр системи БПД співпрацює з гарячою лінією з протидії домашньому насильству – 1547, яка запрацювала у лютому 2020 року. Так, упродовж 2021 року фахівці контактного центру перенаправили 119 осіб на номер 1547 для отримання кваліфікованої психологічної чи інших видів допомоги. За цей же період прийняли 28 телефонних дзвінків від осіб, перенаправлених із гарячої лінії 1547. Окрім того, у 2021 році працівники контактного центру системи БПД опрацювали 16 телефонних дзвінків, які надійшли від дітей.
З 1 жовтня у роботі контактного центру системи БПД відбулися зміни. Правові консультації та консультування з питань, пов’язаних із наданням безоплатної правової допомоги, громадяни можуть отримати телефоном лише у робочі дні (з понеділка до п’ятниці) з 8:00 до 19:00. Надають їх 19 юристів із Чернівців та Сум.
Чергові у Чернівціях у тестовому режимі приймають повідомлення про затримання, адміністративний арешт або застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою з п’яти областей – Закарпатської, Івано-Франківської, Одеської, Рівненської та Чернівецької.
- У тестовому режимі ми перевіримо, наскільки ефективним є механізм, коли повідомлення про затримання та арешт з кількох регіонів централізовано приймають та обробляють чергові одного регіонального центру. Якщо все успішно працюватиме, цей механізм може бути поширений на всю Україну, – зазначив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.
Довідково
Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103
(дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України є безкоштовними).
Всеукраїнський контакт-центр системи безоплатної правової допомоги надає такі послуги:
- забезпечення зв’язку з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, надання інформації про їхнє місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку;
- повідомлення інформації про випадки затримання осіб відповідно до кримінального процесуального законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення для призначення таким особам адвоката за рахунок держави;
- консультування з питань, пов’язаних з наданням безоплатної правової допомоги;
- інформування про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини;
- надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань;
- інформування про можливості отримання правової допомоги від інших організацій, зокрема недержавних, з якими у центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги налагоджені партнерські відносини;
- забезпечення зворотного зв’язку з питань надання безоплатної вторинної правової допомоги, зокрема – прийняття скарг на діяльність центрів та адвокатів.
Джерело: CvNews