Причин для невдоволення управителем свого будинку може бути безліч: від неприбраної прибудинкової території до забитої внутрішньої каналізації.
Чернівецька міська рада вирішила допомогти городянам розібратись: за що відповідає управитель та яка відповідальність, якщо він не справляється.
Відповідальність управителя охоплює багато складових, і всі вони включені до тарифу. Ознайомитися з їх повним переліком можна тут https://bit.ly/3MnsUWg.
Згадаємо основні:
- прибирання прибудинкової території (двічі на тиждень)
- прибирання сходових кліток (раз на тиждень)
- прибирання підвалів, техприміщень та дахів будинку (двічі на рік)
- дератизація (чотири рази на рік)
- заміна ламп в місцях загального користування (щоквартально)
Дочитавши до цього моменту, ви можете поставити справедливе питання: “це все гарно написано, але що робити, якщо управитель не робить те, що повинен?”
Відповідаємо: в першу чергу на кожен випадок ненадання чи неякісного надання послуги, потрібно скласти акт-претензію. Це надалі дозволить вимагати перерахунку квартплати (ось тут шаблон акту - https://bit.ly/3kaeCwo). Якщо управитель відмовляється підписувати акт-претензію, достатньо зібрати підписи трьох співвласників – тоді акт вважається дійсним.
Окрім перерахунку розміру плати, управитель зобов’язаний сплатити штраф. Розмір штрафу зафіксований в договорі про надання послуг з утримання багатоквартирного будинку.
Якщо ваш управитель системно не справляється зі своїми обов’язками, а вам це набридло, можете його змінити. Для цього зберіть збори співвласників. Щодо процедури вас проконсультують в Департамент інфраструктури та благоустрою ЧМР (вул. Героїв Майдану, 176, каб. № 59 та № 63 або тел: 52 41 44).