Як чернівецькі медіа просувають свій контент у соцмережах
Автор : Альона Чорна
Просування медіа в соціальних мережах вже давно є ефективним каналом для розміщення контенту та комунікаційним майданчиком з аудиторією. Бути важливими й цікавими різним людям на різних платформах – завдання непросте, потребує креативності, часу, фінансів й ще більше любові до своєї медійної роботи. У жовтні ІМІ досліджував, як регіональні медіа просувають свій контент у соцмережах. Серед чернівецьких видань моніторили Молодий Буковинець, МА АСС, БукІнфо, Шпальту та Чернівецький промінь.
Молодий буковинець — сучасний інформаційний портал і єдина газета Чернівецької області, яка цікаво представлена для аудиторії у Facebook, Instagram, Telegram, Youtube та у застосунку Viber. Свої сторінки у соцмережах не рекламують.
МБ адаптує контент під кожен із майданчиків та об’єднує людей різного віку та вподобань.
Facebook: 74 тисяч підписників
Instagram: 14,6 тисяч читачів
Youtube: 16,5 тисяч підписників
Telegram: 7 тисяч читачів
Спільнота у Viber: 2540 учасників
Редакторка "Молодого буковинця" Людмила Осадчук у коментарі ІМІ розповіла, що з початку повномасштабної війни аудиторія у соцмережах зросла, адже редакція подавала новини цілодобово. “Зросла аудиторія у Facebook та Telegram. Найбільша кількість читачів у нас зі сторінки у Facebook, яка налічує 74 тисячі підписників. Найбільше вподобань, звісно, отримуємо від ексклюзивних новин, які стосуються Чернівецької області. Загальноукраїнські рідко коли поширюємо, хіба вкрай актуальні. Окремо запускаємо на фб відео, які теж набирають чимало вподобань. Наприклад, відеосюжет з колонії у Сокирянах набрав 235 тисяч переглядів та чимало вподобань”, – каже журналістка.
Оперативно отримують інформацію й читачі МБ у телеграм-каналі, аудиторія якого становить вже понад 7 тисячі читачів.
За словами Людмили Осадчук, для просування медіа редакція найбільше користується Facebook, також почали активніше просування в Instagram. “Наразі наша сторінка в Instagram об’єднує понад 14 тисяч підписників, за останні три місяці вона зросла на три тисячі. Саме для роботи в Instagram найняли сммника, на усіх інших соцмережах працюють журналісти. Однак маємо у планах також залучити на Facebook та Telegram смм-спеціалістів”, - говорить редакторка.
Особливу увагу варто звернути на Youtube-канал Молодого буковинця. Медійники створюють відеосюжети, які відразу адаптовані під глядача на Youtube. Завдяки пошуку цікавих тем, командній роботі, а також фірмовим кольорам – майданчик МБ у Youtube легко запам’ятовується і спонукає до наступного перегляду сюжетів.
Людмила Осадчук каже, що для розвитку Youtube-каналу медійники, найперше, почали публікувати більше відео та робити це регулярно. “Ми розробили власний стиль відео у фірмових кольорах, створили дизайн обкладинок, інтро, кінцеву заставку, підложки для тексту, вотермарку. Загалом знімаємо відео у різних форматах – репортаж, інтерв'ю, опитування. Знімаємо як повні сюжети, та і Shorts”, - розповідає медійниця.
МА АСС – популярний інформаційний портал, який висвітлює теми міста, області та головні новини світу. Адаптують контент під кожну із соцмереж, нещодавно розпочали розвиток сторінки у TikTok.
Facebook: 67 тисяч підписників
Instagram: понад 8 тисяч підписників
Youtube: понад 8 тисяч підписників
Telegram: близько 3 тисяч читачів
TikTok: 700 читачів
В.о. головної редакторки МА АСС Олександра Раца розповідає, що соцмережі є невід’ємною частиною роботи редакції, адже там медійники мають чималу аудиторію.
“Основні наші соцмережі - Facebook, Instagram, Telegram. Кожна з них має свої особливості та вимоги, тому, окрім підготовки статті та розміщення її на сайті, ми займаємося і адаптацією контенту в соцмережі. Постійно пробуємо щось нове, нові формати. Останнім часом почали більше створювати Reels – найчастіше, це історії успіху, пов’язані із війною, допомогою ЗСУ, волонтерством тощо. Також нещодавно почали освоювати ТікТок. Маємо крутий кейс, коли там наше ексклюзивне інтерв’ю з військовим “Конаном” зібрало понад 90 тисяч переглядів. На нашу думку, медіа слід розвиватися у діджитал форматі, вкладати туди ресурси, навчати співробітників. Адже так можна суттєво розширити аудиторію свого ЗМІ, а це неабияк потрібно особливо в умовах війни, коли якісні та правдиві новини – вкрай необхідні”, – зауважує редакторка МА АСС.
Медійна платформа Шпальта– порівняно молоде, сучасне видання, яке зосереджене на інтерв’ю та висвітленні цікавих історій. На сайті Шпальти вказано, що метою діяльності онлайн-медіа Шпальта є позитивний вплив на свідомість читачів задля змін у місті, суспільстві та світі: “Шпальта виконує просвітницьку місію. Ми не орієнтуємося на рейтинг, ми орієнтуємося на зміни, які відбуваються у місті після наших публікацій”.
Facebook: 75 тисяч підписників
Instagram: 7 тисяч підписників
Youtube: 1 тисяча підписників
Telegram: понад 1 тисяча читачів
Головний редактор Олександр Юхимець розповідає, що медійники Шпальти намагаються диференціювати ведення соцмереж та наповнення сайту. “В цьому є свої переваги й недоліки. До прикладу, коли ми змінили спосіб публікації наших новин та матеріалів у Facebook, буквально за місяць наше охоплення виросло на 44%, взаємодії – взагалі на 71%. Проте це майже не позначилося на показниках сайту в кращий бік, - каже Олександр Юхимець. - На багатьох тренінгах нас вчили, що Facebook не любить посилань, натомість краще просуває авторський контент. Це, дійсно, так, але тоді потрібно бути готовим до того, що більшість читачів просто поставлять лайк і підуть далі, не шукаючи посилання в коментарях або не переходячи за посиланням, скороченим у відповідних сервісах.
За його словами, який спосіб обрати – той, що дає кращі покази в Facebook, чи стандартний, із посиланням, який дає більше переходів на сайт, в редекції ще не визначилися. “Але наразі обрали для себе підхід, в якому Facebook не просто ще одне джерело трафіку для сайту, а окрема платформа, яка вимагає окремого підходу”, – говорить Олександр Юхимець.
Головний редактор додає, що Facebook став основною платформою для Шпальти. “Там у нас одні з найвищих статистичних показників з-поміж усіх медіа нашого регіону. Проте, відверто кажучи, з огляду на незручність інтерфейсу, постійні зміни алгоритмів, обмеження показів українського контенту змушують нас замислитися над доцільністю далі розвивати нашу сторінку у Facebook. Шкода відмовлятися від нього, маючи там таку кількість підписників, але ми готуємося до того, що може виникнути необхідність у зміні пріоритету на іншу платформу. Наразі ж ми продовжуємо час від часу вкладатись у Facebook, даючи на просування деякі наші авторські матеріали”, - розповів редактор.
Олександр Юхимець зауважує, що медійники працюють й над розвитком Шпальти й на інших майданчиках, зокрема, в Instagram. “Ми були б раді, якби Instagram-сторінка була у нас настільки розвинутою, як у Facebook. Враховуючи, що ми доволі часто продукуємо візуальний контент – у нас якісні кепшени, які читачі/глядачі добре сприймають, інста, мабуть, була б найкращою соцмережею для нас. Але поки в нас там лише кілька тисяч підписників. Працюємо над тим, аби їх ставало більше”, - зауважує він.
Щодо телеграм-каналу, то у медійників Шпальти були плани працювати над його розвитком. “Проте, відверто кажучи, останнім часом, після низки розслідувань та думок медіаекспертів і фахівців з кібербезпеки, ми втратили інтерес до цього месенджеру. Хоча колеги з інших ЗМІ переконують нас, що ми дарма це зробили, тож будемо переглядати вектор нашої роботи в телеграмі. Що ж стосується Youtube, то – ми лишень почали його розвивати. Він дуже складний в цьому питанні”, – зауважує Юхимець.
Головний редактор розповів, що окремих смм-фахівців Шпальта наразі не має. Над сторінками в інстаграмі та ютубі працює одна з журналісток. “На мою скромну думку, як редактора, вести інсту в неї виходить дуже непогано. Мені здається, якщо ми, все ж, наважимося сфокусуватися більше на інстаграмі, а також наважитмося давати дописи на просування, у нас є непогані перспективи в цій соцмережі”, - підсумовує редактор.
Інформаційний портал БукІнфо працює з 2007 року, інформує своїх читачів про про актуальні теми у Чернівецькій області, а також в Україні та світі.
Facebook: 15 тисяч підписників
Instagram: понад 800 підписників
Telegram: 500 читачів
За словами головного редактора БукІнфо Сергія Зарайського, редакція адаптує під різні соцмережі, також медійники працюють над розвитком сторінки в Х. БукІнфо не просуває рекламу власних сторінок, а також окремих публікацій. Більшість читачів переходять на сайт через Google та Facebook.
Чернівецький промінь – інформаційний сайт телеканалу, інформує читачів про новини міста та області, адаптує контент під різні соцмережі.
Facebook: 165 тисяч підписників
Instagram: 19,8 тисяч підписників
Youtube: 33 тисячі підписників
Telegram: понад 5 тисяч читачів
Директор телеканалу "Чернівецький промінь" Святослав Вишинський розповів, що сторінки медіа ведуть самі журналісти, а просування у соцмережах не оплачують. “Вважаю, що це неправильно, коли ЗМІ замовляють рекламу, щоб читачі їх прочитали чи побачили. Аудиторія підписується на наші сторінки в зручній для себе соцмережі. Найбільшу увагу приділяємо нашому каналу на Youtube, адже як телекомпанія ми створюємо відеоматеріали. Багато читачів у нас в Facebook. Щоденно публікуємо новини на Telegram-каналі, на якому завдяки нульовій цензурі маємо можливість ділитися з читачами й тими важливими новинами, які інші платформи “банять”. Наприклад, маємо офіційну інформацію від правоохоронців про те, як поліцейським вдалося запобігли суїцидним діям людини, яка намагалася зістрибнути з мосту. Цю новину, чи подібну, не пропустить ні Facebook, ні Instagram. Алгоритми працюють так, що публікацію видаляють, а сторінка медіа може потрапити в бан. Тож такі новини ми публікуємо тільки в телеграмі. Загалом телеграм є дуже зручним для користувача та забезпечує оперативність подання інформації”, – каже Святослав Вишинський.
Зважаючи на шалений розвиток технологій ЗМІ важливо й надалі продовжувати розвивати й презенувати свій контент у різних соцмережах. Чернівецькі медіа успішно працюють над розвитком своїх сторінок. Публікація матеріалів у соцмережах є швидким способом обміну інформацією та підтримкою комунікації з аудиторією. Водночас важливим для медійного поля є подальший розвиток рекламного ринку, що дозволило б збільшити фінансові надходження та залучити до командної роботи більше смм-фахівців.
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.
Джерело: CvNews