Що входить у вартість квитка? Працівники Чернівецького тролейбусного управління пояснюють чернівчанам, яким мав би бути "чесний" тариф на проїзд.
Якщо говорити про електротранспорт, то тут суттєві витрати на заробітну плату (27,4%) та на електроенергію (19,8%), ціна якої до речі, зросла. У вартість квитка включаються також видатки на обслуговування, утримання та поточний ремонт рухомого складу. Зазначимо, що виробнича собівартість зросла до 21,3%.
Наприклад, автобус не потребує додаткових коштів на обслуговування, а у тролейбуса це безперебійне функціонування контактно-кабельних мереж, тягових підстанцій тощо.
У тарифі повинен бути закладений відсоток рентабельності, тобто прибуток підприємства. Його можна спрямувати на розвиток чи ремонт електротранспорту. Якщо врахувати відсоток рентабельності, вартість квитка складатиме 15 гривень.
Інвестиційної складової у нинішньому тарифі також немає, а саме вона відповідає за оновлення тролейбусного парку. Якщо враховувати інвестиційну складову, тоді вартість одного квитка за проїзд складала б близько 30 гривень.
Враховуючи всі витрати, пов’язані із здійсненням господарської діяльності з перевезення пасажирів та інвестиційну складову, то тариф проїзду мав би бути в чотири рази вищим за нинішній. Проте, його встановити не можна, оскільки він не відповідає реальній платоспроможності громадян.
Тому теперішня вартість проїзду у міському електротранспорті покриває лише поточні витрати на обслуговування господарської діяльності підприємства.